fredag den 19. september 2014

Smukke Toscana

Sidder og drømmer mig tilbage til Italien. Det er ikke længe siden vi var der, men alligevel føles det allerede langt væk.

Vi var i Toscana nær Lamporrechio. Det er sted mellem Lucca og Firenze oppe i de Toscanske bjerge. Da vi ankom var der byfest for dette års Tour de France vinder Vincenzo Nibali da han kom fra området, og det var da også et cykelmekka for den slags sportsnørder;)


Udsigten var fænomenal, og kunne snildt hamle op med min yndlings sommerudsigt - havet!

Det var vores første kør-selv-ferie med ungerne og det gik overraskende godt. Den tyske autobahn er jo simpelthen fantastisk at suse ud af, og kun når der var "stau" blev ungerne lidt utålmodige.

Vi havde bevidst valgt 2 overnatninger på vej derned, og det var med til at gøre turen behagelig og ferieagtig. Det er virkelig også fantastisk at overnatte i Alperne, og flere gange måtte jeg tage mig selv i at sidde og nynne "the hills are alive with the sound of music..." Ha ha ha.

Vi var både i Pisa(GAB!), Lucca, Firenze og Siena, og på trods af at jeg har været der før, så er det stadig Siena der vinder stoooort på charme og autenticitet.





Byen er relativ lille. Gaderne bugter sig og går op og ned. Det er en by der bliver levet i! På en helt anden måde end Firenze og Lucca. Vasketøjet hænger ud af vinduerne og folk hilser på hinanden.
Vi var der til årets Il Palio(måske I har set det i James Bond filmen Quantom of Solace),og nok er der en smule flere turister på dagene op til, men det er simpelthen noget man skal unde sig selv at opleve. Ikke selve vædeløbet, men stemningen i byen. Det er præcis som jeg husker det for 15år siden.







Byen pyntes op i de 17 kvarterers farver. Langborde og massevis af stole hentes op fra kirkernes kældre. Der bliver sunget slagsange og folk er klædt i deres bydels farver.

A var meget fascineret af våbenskjoldene og valgte et klassisk tørklæde fra Contrade della Lupa(Hunulvens kvarter), nok mest fordi det så mest ridder-agtigt ud:)





 Jeg elsker bare den by!!! 



Og hvem havde lige troet at man ville møde Super Mario på sin vej?! 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar